Dag 2

Dag 2 åkte vi från Vänersborg till Öxnered med Rc1 1007 där det blev byte till ångloksdraget tåg draget av DJ H3 10 från JÅÅJ. Då loket drabbades av lagerhaveri i Ed dit vi åkte så fick vi åka tillbaka efter Ma 403 till Åmål. I Åmål gjordes ett besök hos Euromaint innan Rc1 1007 drog tåget med resenärerna vidare till Karlstad där resan avslutades.
Rc1 1007 med litet nätt tåg i Vänersborg på morgonen som ska ta oss till Öxnered.
JÅÅJ's DJ H3 nr 10 i Öxnered inför färden upp till Ed.
Mycket folk som ville bevittna tåget i Dals Rostock.
DJ H3 10 i Dals Rostock under en mindre fotokörning.
Fotokörning vid Dansbo norr om Dals Rostock.
Tåget är framme i Ed där loket skulle ta vatten inför återresan.
DJ H3 10 växlar till sidan för vattentagning. Och där skulle det bli ståendes till september. Ett lager i ångloket hade gått sönder på vägen upp till Ed varför loket blev kvar i Ed.
Ma 403 fick istället sköta dragkraften tillbaka till Brålanda och sedan upp till Åmål.
Ma 403 gör rundgång i Brålanda.
Ma 403 i Mellerud i väntan på tågmöte.
Rc1 1007 samt Hg 756 i Åmål.
Besök inne hos Euromaint i Åmål.
TBM 1954 stod uppställd utanför Euromaints verkstad.
Rc1 1007 växlar fram tåget inför färden upp till Karlstad.
Rc1 1007 i Åmål inför resan upp till Karlstad. När vi kom dit så avslutades denna resan.